13 Şubat 2014 Perşembe

AOF ASKERLİK TECİL İŞLEMLERİ


AOF ASKERLİK TECİL İŞLEMLERİ

açık öğretim askerlik tecil işlemleri

Anadolu Üniversitesi yurt dışında oturan öğrencilerin kendi imkanları ile lisans, önlisans ve lisans üstü eğitim almak isteyen adaylar, kanunların vermiş olduğu haklardan yararlanmak için, askerlik tecil belgeleri ile birlikte, bulunduğu ülkenin konsolosluklarına başvurmaları gerekir.

Başvuru için istenenbelgeler

Başvuru dilekçeleri, bulunduğu ülkenin konsolosluğundan temin edebilir, Türkiye Cumhuriyetinden en son mezun olduğu okuldan diploma ve mezuniyet belgeleri ile başvurabilirsiniz. Kayıtları kabul olan öğrenciler, eğitim ve öğretim görecekleri ülkeden, dil veya öğrenim dil seviyesini, öğrenimine başlayış ve bitiş tarihlerini Türkçe tercümesi birlikte onaylı kayıt kabul belgesi ile başlayabilir.

Askerlik durum belgesi

Lisans ve önlisans öğrenim yapacak öğrenciler askerlik durum belgesi 1990,1991 ve sonraki yıllarda doğmuş erkek adaylar için, askerlik şubelerinden askerlik durum belgesi istenir.
Askerlik erteleme işlemi, dil öğrenimi için 1 yıl tecil hakkı verilir. Hazırlık ve telafi eğitim alanlara en azami süre 1 yıl verilir, lisans  öğrenimi sırasınca askerlik durum belgesi istenmez. Yalnız lisans öğrenimi biten öğrencilerin 2 yıl tecil etme hakkı vardır. Yüksek lisansa geçen adaylar, eğitim bittikten sonra 2 yıl daha tecil etme hakkı bulunuyor. Son olarak ülkemizde lisans ve önlisans eğitim gören öğrenciler, yurt dışında örgün öğretim de eğitimine devam edebilir.
Detaylı bilgi için sayfamızdan öğrenebilirsiniz http://www.onlinefotokopi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder